english
Obejrzyj nasz program kulturalny
pobierz PDF
1
.
2
.
3
.
II

- KARTA WYDARZENIA -

Kuba Stankiewicz International Trio feat. Tina Raymond
/ Kuba Stankiewicz International Trio feat. TINA RAYMOND / koncert jazzowy /
http://79.110.194.180/MSI/Default.aspx?event_id=279&typetran=0&returnlink=~/mvc/pl?sort=Flow&date=2018-01-23
Data: 23-01-2018 | Godzina: 20:00
Miejsce: Impart, sala teatralna, ul.Mazowiecka 17
Bilety: 30 zł
POWRÓT DO WYSZUKIWARKI POBIERZ PLIK PDF
OPIS
KUP BILET

23 stycznia 2018 o  godz. 20:00
sala teatralna Impartu
bilety: 30 zł
 
KUBA STANKIEWICZ INTERNATIONAL TRIO feat. TINA RAYMOND

koncert jazzowy


Kuba Stankiewicz – fortepian
Wojciech Pulcyn – kontrabas
Tina Raymond – perkusja

 

Poczet Mistrzów z Polski
Od wielu lat mówi się, że obok plastyki, literatury, nauk ścisłych czy himalaizmu, bogactwem Polski jest muzyka. Muzycy – wizjonerzy, artyści wspaniale eksplorujący dziedzictwo muzyczne Ojczyzny, luminarze awangardy we wszelkich gatunkach i stylach, wszyscy budują niekwestionowaną pozycję Polski jako lidera zarówno na europejskiej jak i światowych scenach. Fenomenem naszej kultury jest niekwestionowana, wysoka pozycja na rynku muzyki filmowej i jazzu. Muzyka okresu przed i powojennego, brzmienie lat 50. i 60. minionego wieku, jazz jako kanon europejskiego pojmowania tego gatunku, jego filmowa inkarnacja, to wszystko sprawia, że polska muzyka w tym nurcie, to ikona, wzorzec tyle samo wspaniale oceniony przez najbardziej wymagających krytyków - czas i historię, ile również poprzez popularność tam, gdzie muzyka trafia - u melomanów.
Sięgając wstecz, ku dokonaniom Henryka Warsa, Bronisława Kapera, Victora Younga (oj tak, nie mylicie się, Young to wykształcony w Polsce geniusz jazzu, absolwent warszawskiego Konserwatorium Muzycznego, legendarny twórca standardów), Krzysztofa Komedy czy nam najbliższego Wojciecha Kilara, wchodzimy w coś, co nazywamy kanonem. To nie tylko fundament naszej kultury, piękna muzyka, ale - co może i najważniejsze - źródło inspiracji, grunt artystycznych poszukiwań, nasz rodzimy wkład w światowe dziedzictwo kultury, a w szczególności w ten jej fragment, któremu patronuje muza Polihymnia. Oczywistym jest, że ta muzyka, szczególnie w kraju jazzem i jazzmanami słynącym, musi być fundamentem artystycznych podróży w krainę wyobraźni.

Tak dzieje się w wypadku Kuby Stankiewicza,  pianisty, kompozytora i bandleadera o światowej renomie. Od wielu lat sukcesywnie i skrupulatnie, eksploruje on wszystko to, co w muzyce filmowej oznaczone jest marką polskości. Kolejne albumy, koncerty, aranżacje, transkrypcje filmowych partytur na język jazzu i nieodzownej improwizacji, stały się jego znakiem rozpoznawczym. Jego praca nad materiałem przypomina rozłożenie fraz, harmonii na czynniki pierwsze. To swoista dekonstrukcja, analiza i twórcze przetworzenie zmierzające do zbudowania nowej jakości. Ale nie szukajcie w tym graniu rewolucyjnych rozwiązań. To artystyczne działanie oparte na szacunku, zasłuchaniu i wychwyceniu artyzmu w tym, co stworzyli Wielcy Mistrzowie urodzeni gdzieś między Odrą, Nysą a Bugiem, których docenił Świat, namaściła gigantyczna machina Hollywood, a ich frazy weszły do kanonu sztuki.
Stankiewicz jak mało kto, ze swą wiedzą, wirtuozerią, wrażliwością i artystyczną wizją a nade wszystko jako instrumentalista naznaczony stygmatem jazzowego, nieuleczalnego wirusa, wydaje się być najbardziej predestynowanym jazzmanem, tyle samo gotowym ile kompetentnym do takich artystycznych poszukiwań. On szuka w tematach ich sedna, melodyjności, tego czegoś, co często określa się romantyczną duszą polskiej muzyki z jej afektacją, rozedrganymi emocjami, chwilami wręcz przerysowaniami. Usadowiona solidnie na jazzowym fundamencie, zbudowana na całej naszej spuściźnie - muzycznym dziedzictwie: od Fryderyka Chopina, Mieczysława Karłowicza, przez Karola Szymanowskiego, Ignacego Jana Paderewskiego po Mieczysława Wajnberga, dopełniona oryginalnością Witolda Lutosławskiego i spuścizną całej plejady naszych Mistrzów XX wieku, jazzową rewoltą połowy lat 50. minionego stulecia, to wszystko w muzyce Kuby Stankiewicza słychać.

Jest jeszcze coś, co zwykłem nazywać doborem fachowym, dopasowaniem narzędzi, a może raczej środków do realizacji wizji twórczej. To wynika z zakreślonego horyzontu i drogi, którą Stankiewicz pokonuje świadomie. Ta świadomość to również oparcie autorskiego zespołu, klasycznego jazzowego small combo o muzyków, którzy idealnie wpisują się w założenia lidera. Jak malarz dobiera perfekcyjne palety barw, miesza kolory, pigmenty, tak Stankiewicz dopasowuje muzyków do swojej brzmieniowej, stylistycznej i formalnej układanki. Kontrabasista Wojciech Pulcyn i perkusista Sebastian Frankiewicz w tzw. europejskim trio, czy też Darek Oleszkiewicz i Peter Erskine w amerykańskiej inkarnacji zespołu, to godni lidera kompani z boiska. Wrażliwi i czujni na każdy niuans, dźwiękową sugestię muzycy. Oni nie potrzebują wskazówek, wprost na estradzie czy nagraniowym studiu bez asekuracji, brawurowo pokonują najbardziej zawiłe i najeżone przeszkodami aranżacyjne zakręty. Nic więc dziwnego, że odwołując się do samochodowej terminologii, jego raptem trzyosobowe dream teamy zawsze zajmują Pole Position. Zapewniam, tak będzie i teraz. Szanowni Państwo przed Wami Kuba Stankiewicz Trio! - Piotr Iwicki - Polskie Radio


Kuba Stankiewicz od wielu lat należy do ścisłej czołówki polskich pianistów jazzowych. W drugiej połowie lat 80. grał z zespołem Jana Ptaszyna Wróblewskiego, potem z kwintetem i kwartetem Zbigniewa Namysłowskiego (płyty Open i Song Of Innocence). W latach 1987-1990 studiował w Berklee College of Music w Bostonie (dyplom w klasie fortepianu), gdzie został wyróżniony Nagrodą Oscara Petersona. Był półfinalistą prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Pianistów Jazzowych im. Theloniousa Monka w Waszyngtonie. Z działalności amerykańskiej Stankiewicza warto także przypomnieć jego współpracę z orkiestrą legendarnego klarnecisty i bandleadera Artiego Shawa. Po powrocie do kraju zakłada kwartet z Henrykiem Miśkiewiczem, Adamem Cegielskim oraz Cezarym Konradem, i nagrywa w 1993 roku płytę Northern Song (wybraną przez czytelników Jazz Forum Płytą Roku), potem współtworzy formację Traveling Birds (Darek Oleszkiewicz, Piotr Wojtasik, Piotr Baron, Cezary Konrad), której nagrania (Traveling Birds Quintet, 1994 i Return To The Nest, 1995) ugruntowały jego mocną pozycję na krajowej scenie. Wśród innych muzyków, z którymi grał, warto wymienić Scotta Hamiltona, Arta Farmera (płyta Art In Wrocław), Sheilę Jordan, Janusza Muniaka, Tomasza Szukalskiego i Annę Marię Jopek. Pod koniec lat 90. powstaje nostalgiczny album „Ulice wielkich miast" z opracowaniami piosenek zmarłej w 1997 roku Agnieszki Osieckiej. A w kilka lat później bezprecedensowy na gruncie jazzu Chopin Songbook z jazzowymi ujęciami pieśni (osobno w wersjach polskiej i angielskiej), który zespół przedstawił także na festiwalu Jazz Jamboree w roku 2003 i po długiej przerwie ponownie w roku 2010 (kilkakrotnie) w ramach Roku Chopinowskiego (w tym również na festiwalu Chopin i jego Europa w Warszawie). W 2012 roku Kuba Stankiewicz nagrał autorski album Spaces, który otrzymał nominację do Wrocławskiej Nagrody Muzycznej. W lutym 2013 roku album został nominowany do dorocznej nagrody Akademii Fonograficznej FRYDERYK 2013 w kategorii Album Roku - Muzyka Jazzowa. W tym samym roku ukazała się jego solowa płyta z własnymi interpretacjami muzyki filmowej Wojciecha Kilara. W 2014 roku Kuba Stankiewicz dokonał w studio w Los Angeles - wraz z Peterem Erskine’m i Darkiem Oleszkiewiczem - nagrań na płytę z utworami Victora Younga. Krążek ukazał się nakładem wydawnictwa Warner Classics. W 2015 odbyła się w USA seria koncertów promujących album. Pianistyka Kuby Stankiewicza, choć wyrasta z klasycznych amerykańskich wzorów, częściej zmierza w stronę romantycznej liryki niż dynamicznych ekstremów. Jest to jednak w każdym wypadku rasowy jazz osadzony w przekonującym timingu, otwarty na partnerów.
Kuba Stankiewicz w ostatnich latach w coraz większym stopniu zajmuje się działalnością pedagogiczną (w 2009 roku obronił doktorat na Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a w styczniu 2016 roku otrzymał tytuł doktora habilitowanego w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej - instrumentalistyka), jest także wysoko cenionym specjalistą od muzycznych programów komputerowych. (Apple Certified Logic Trainer).

Tina Raymond (USA) ukończyła California Institute of the Arts, gdzie studiowała dwa kierunki – muzykę afrykańską oraz perkusję jazzową i szybko zyskała sobie miano niezwykle kreatywnej, pierwszoligowej amerykańskiej perkusistki. Występowała między innymi z takimi wykonawcami, jak Bobby Bradford, Bennie Maupin, Emil Richards, Art Lande, czy Vinny Golia.
Można ją było usłyszeć na kilku albumach – między innymi Cathlene Pineda „A Week’s Time”, Jon Armstrong „Burnt hibiskus”, czy The Harold Trio.
Jest stałym wykładowcą muzyki w Los Angeles City College w Hollywood – jedną z nielicznych kobiet, które etatowo zajmujących się jazzem w USA. Jej debiutancki album „Left Right Left” został świetnie przyjęty przez krytykę i publiczność.

Więcej TUTAJ

Wojciech Pulcyn – kontrabasista, absolwent Szkoły Muzycznej im. Fryderyka Chopina na wydziale jazzowym, oraz Policealnego Studium Jazzu im.Henryka Majewskiego w Warszawie, w klasie prof. Zbigniewa Wegehaupta. W 1995 z zespołem Joint Venture (M. Tokaj, Ł. Żyta, M. Gawdzis) zdobył I nagrodę, wyróżnienie indywidualne, oraz wyróżnienie za kompozycję na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie. Z tym samym zespołem w 1997 roku zdobył I nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, oraz wyróżnienie na konkursie Zespołów Jazzowych w Hoeilaart (Belgia). W 1998 z Triem Marcina Maseckiego zdobył I nagrodę na Konkursie Standardów Jazzowych w Siedlcach, trzecie miejsce na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie, oraz otrzymał wyróżnienie na Konkursie Zespołów Jazzowych Sarteano (Włochy). W 1999 z własnym zespołem New Orkestra zdobył III miejsce na Konkursie Zespołów Jazzowych Jazz Juniors w Krakowie. Skomponował muzykę do spektakli: „Transatlantyk" Witolda Gombrowicza w wykonaniu Teatru Montownia, oraz „Krzywa wieża” Nadieżdy Ptushkiny w reżyserii Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej (Teatr na Woli). Był współautorem opracowania muzycznego do przedstawienia Magdaleny Warzechy „Halo? Kabaret?”.
Jako muzyk brał udział w spektaklach w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego „Nowe Bloomusalem” J. Joyce’a, „Wesele” St. Wyspiańskiego (Teatr Narodowy w Warszawie). Od roku 2000-2016 członek kadry Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych w Puławach. 2014 - wykładowca w klasie gitary basowej i kontrabasu podczas pierwszych warsztatów Drum Camp w Kielcach. Współpracował m. in. z Piotrem Baronem, Ewą Bem, R. Borowskim, Imerem Demirerem, Wojtkiem Karolakiem, ”Audiofel ing Band” Pawła Kaczmarczyka, z zespołem ”Kapela ze wsi Warszawa”, Erykiem Kulmem - ”Quintessence”, Sławomirem Kulpowiczem, Henrykiem Majewskim, Robertem Majewskim, Januszem Muniakiem, Maciejem Sikałą, Mateuszem Smoczynskim, Januszem Skowronem, Wojtkiem Staroniewiczem, Jarkiem Śmietaną, Tony Lakatosem, Michalem Urbaniakiem, Bobby Watsonem, J. "Ptaszynem" Wróblewskim, Izą Zając, Monty Watersem, K. Wolińskim. Obecnie współpracuje z zespołami: Kazimierz Jonkisz „Energy”, Rafał Sarnecki Quartet, Piotr 'Bocian' Cieślikowski Trio, Gasperem Bertoncelj, Mariuszem Lubomskim, Weroniką Grozdew i kapelą do Szymanowskiego, Kuba Stankiewicz Trio, Danielem Kramerem, Olgą Boczar, Grażyną Auguścik, Bogdanem Holownią, Kevinem Mahoganym i Jarkiem Wistem.

Dodatkowo:

23.01.18 o godz. 11:00 w sali -101 D w Akademii Muzycznej we Wrocławiu Tina Raymond przeprowadzi workshop dla studentów Akademii.

- POLECAMY RÓWNIEŻ -
L.Stadt  - L.Story
L.STADT - L.STORY
ZMIANA TERMINU KONCERTU / Koncert promujący nową płytę L.Stadt /
KUP BILET ONLINE
Data: 20-01 do 20-01 | Godzina: 20.00
Miejsce: Impart, sala teatralna
Bilety: 30, 35 zł
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
JAZZ JAM SESSION
JAZZ JAM SESSION
koncert
KUP BILET ONLINE
Data: 22-01-2018 | Godzina: 20.00
Miejsce: Klub Autograf
Bilety: wstęp wolny
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
PRZED PREMIERĄ Dominika Guzek
PRZED PREMIERĄ DOMINIKA GUZEK
koncert w Teatrze Piosenki z cyklu Przed premierą...
KUP BILET ONLINE
Data: 25-01-2018 | Godzina: 19:00
Miejsce: Impart, sala kameralna
Bilety: wstęp wolny
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

– KONTAKT – PYTANIE?
ZADZWON, NAPISZ… –

Nasze kasy otwarte będą za:

tel. 71 71 27 100 | 71 341 94 32
rezerwacje@impart.art.pl
SPRAWDŻ GDZIE KUPISZ NAJBLIŻEJ BILET

- IMPART TV-

  • Prometeusz
  • II Międzynarodowy Festiwal Teatrów Dla Dzieci
  • WROsound - zapowiedź 6 edycji
  • BREAKING MUSE: 50th Jazz nad Odrą Festival
  • 50. Jazz nad Odrą Festival - trailer
  • 50. Jazz nad Odrą Festival - spot
  • Wrocławski Sound - relacja
  • Wrocławski Sound
  • JubiFest teatru Te-O-Ka
  • Międzynarodowy Festiwal Teatrów dla Dzieci
  • Michał Znaniecki o projekcie
  • Wokół Impartu
  • Prometeusz na Festiwalu Tańca Scena Otwarta w Tarnowie
  • Jazz i Odra
  • Halo echo
  • 49. Jazz nad Odrą Festival
  • Baśń o grającym Imbryku
  • Prometeusz - premiera
  • Niebezpieczna gra
OBEJRZYJ

- NIEZBĘDNIK
KULTURALNY -

Pobierz plik PDF na XII 2017-I 2018
POBIERZ
DO GÓRY
TELEWIZJA RNS
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij [X]