english
Obejrzyj nasz program kulturalny
pobierz PDF
1
.
2
.
3
.
II

- KARTA WYDARZENIA -

Światowy Dzień Jazzu Polskiego
/ Lewandowski&PernalBB / Wojtasik / Namysłowski / Stankiewicz / Zawartko/Piasecki / Dyakowski / Wójcicki / Eskaubei&Nowak / Jachna/Tarwid/Karch / Tęgie Chłopy /
KUP BILET ONLINE
Data: 30-04-2017 | Godzina:
Miejsce: Impart, Autograf, Plac Społeczny
Bilety:
POWRÓT DO WYSZUKIWARKI POBIERZ PLIK PDF
OPIS

53. Jazz nad Odrą

26-30.04.2017  Wrocław

www.jazznadodra.pl

 

 

Ś W I A T O W Y   D Z I E Ń   J A Z Z U   P O L S K I E G O

niedziela 30 kwietnia

 

Wielogodzinny maraton jazzowy tego dnia startuje o godz. 15.00 na placu Społecznym, gdzie wstęp jest bezpłatny.

Od  godziny 17.00 natomiast, koncertem Big Bandu Lewandowskiego i Pernala w sali teatralnej Impartu, zaczynają się koncerty biletowane - bilety w cenie 60 i 90 zł.

 

godz. 15.00

Plac Społeczny, Wrocław

 wstęp wolny

 

ESKAUBEI & TOMEK NOWAK QUARTET feat. MR. KRIME

Tomasz Nowak - trąbka
Kuba Płużek - instr. klawiszowe
Alan Wykpisz - bass
Filip Mozul - bębny
Wojciech Długosz "Mr Krime" - gramofony, syntezator
Eskaubei - rap

Drugi rok z rzędu podwójni zwycięzcy (głosami słuchaczy i czytelników) plebiscytu Jazz 2016 JazzPRESS i RadiaJAZZ.FM w kategoriach: polska jazzowa płyta roku i polski jazzowy zespół roku. Eskaubei  & Tomek Nowak Quartet to jedyny w kraju zespół  łączący w sposób permanentny jazzowe improwizacje z rapowanymi tekstami, przyjęty niezwykle ciepło zarówno przez środowisko jazzowe jak i hip-hopowe. Po zaistnieniu w wielu podsumowaniach muzycznych roku 2015 i podwójnym zwycięstwie w plebiscycie Jazz 2015 miesięcznika JazzPRESS i RadioJazz.fm, zespół postanowił pójść za ciosem. Nowa płyta Tego Chciałem to rozwinięcie formuły akustycznego grania i wzbogacenie jej o nowe elementy. Podobnie jak przy pierwszej płycie, na ostateczny kształt albumu duży wpływ miał udział Mr. Krime’a i jego partii gramofonowych, czyniących ze sztuki turntableismu dodatkowy instrument.
* * *

 

JACHNA / TARWID / KARCH: SUNDIAL II

SAUDIAL II

Wojciech Jachna - tpt
Grzegorz Tarwid - p
Albert Karch - dr

Sundial II  to tytuł ostatniej płyty tej formacji i zarazem tytuł programu, który usłyszymy na festiwalu. Album zawiera dziewięć kompozycji napisanych przez wszystkich członków tria i pokazuje konsekwentny progres zespołu od momentu debiutu – zarówno w wypracowywaniu wspólnego brzmienia, jak i w interakcji. Wszystkie współczesne inspiracje, od delikatnej kameralistyki, poprzez nowoczesny, akustyczny mainstream, aż po elementy improwizacji free słychać na płycie, która cała skrzy się od pomysłów. Zespół tworzy imponujące trio.

Wojciech Jachna to trębacz i sideman. W jego dorobku znajduje się przeszło 20 albumów z różnymi wykonawcami, w tym z Contemporary Noise Quintet/Sextet, Sing Sing Penelope. Współpracował z wieloma artystami, między innymi legendą polskiej sceny improwizowanej Andrzejem Przybielskim.

Grzegorz Tarwid to pianista i kompozytor. Zebrał doświadczenie od wielu mistrzów polskiej pianistyki: najpierw od weterana jazzu tradycyjnego Wojciecha Kamińskiego, następnie Andrzeja Jagodzińskiego i Michała Tokaja, by przenieść się na studia do Kopenhagi i inspirować się duńską szkołą free.

Albert Karch to perkusista i kompozytor. Pasjonat literatury i fortepianu, muzyki Bacha, romantycznej pieśni niemieckiej, Vinnie Colaiuty i Nat King Cole'a.

 

* * *

D Z I E D Z I C  - TEMPO
Krzysztof Dziedzic - drums
Adam Kowalewski - bass
Piotr Wyleżoł - rhodes, piano
Jakub Więcek – sax
Mr.Krime - turntables
oraz gościnnie legendarny
Apostolis Anthimos – guitar, percussion

 

Po wielu latach gry u boku innych artystów w kraju i za granicą Krzysztof Dziedzic rozpoczyna działalność pod własnym szyldem, kreując skład swego zespołu z udziałem wybitnych muzyków.
We współpracy z wytwórnią FOR TUNE, 20 lutego 2017 podczas Zadymki Jazzowej w Bielsku Białej miała miejsce premiera albumu „TEMPO”, – to pierwsze, debiutanckie wydawnictwo perkusisty jako leadera formacji i autora pomysłu muzycznego.
TEMPO to obok rytmu, element w muzyce nierozerwalnie związany z grą na perkusji. Dlatego właśnie tempo jest wyznacznikiem i głównym elementem twórczym albumu. Do tworzenia muzyki Dziedzic zaprosił swoich przyjaciół, wspaniałych muzyków i improwizatorów - Roberta Kubiszyna, Piotra Wyleżoła, Kubę Więcka, Apostolisa Anthimosa oraz Michała Baja. Wszystkie kompozycje to absolutna improwizacja, a jedyną podstawą konstrukcyjną poszczególnych utworów jest tempo każdego z nich. Opis zastosowania temp znajduje swoje odzwierciedlenie w tytułach utworów. Album “Tempo” to muzyka oparta na wieloletniej przyjaźni, zaufaniu i wspólnej pracy twórczej. “Takie podejście do muzyki i sposobu grania przekazał mi mój mentor i przyjaciel - wspaniały artysta Tomasz Szukalski i jemu właśnie ten album dedykuję” - mówi twórca albumu Krzysztof Dziedzic.

 

* * *

TĘGIE CHŁOPY
Maniucha Bikont
– tuba, śpiew
Maciej Filipczuk
– skrzypce
Ewa Grochowska
– skrzypce, śpiew
Mateusz Kowalski
- akordeon
Michał Maziarz
– skrzypce
Dorota Murzynowska
– baraban
Szczepan Pospieszalski
– trąbka
Stanisław Witkowski
– saksofon altowy, klarnet
Michał Żak
– klarnet
Marcin Żytomirski
– skrzypce


Kapela Tęgie Chłopy
kontynuuje tradycje muzyki tanecznej Kielecczyzny w jej autentycznej i niestylizowanej formie. Repertuarem i instrumentarium nawiązuje do najlepszych wzorów – tradycyjnych kapel ogrywających dawniej wesela i wiejskie zabawy w okolicach Łagowa i Opatowa.
Nazwa zespołu jest muzyczną deklaracją. Chłopy grają przede wszystkim kieleckie „chłopy” – trójmiarowe, śpiewne melodie typowe dla wschodniej Kielecczyzny, zwane także „światówkami” lub „śpiwami”. Tęgie Chłopy chcą grać do tańca tak, żeby „sufit się podnosił” – jak to się ponoć zdarzało na zabawach ogrywanych przez słynną kapelę braci Witkowskich. W podnoszeniu sufitu wydatnie pomaga obecność mocnej sekcji dętej – trąbki, klarnetu i tuby.
Kapelę tworzą muzycy zaangażowani w organizację Kieleckiego Taboru Domu Tańca w Sędku koło Łagowa (2013, 2014). Większość z nich współtworzy wiele cenionych projektów muzycznych i działań animacyjnych w świecie polskiej muzyki tradycyjnej. Współpracownikiem i mentorem zespołu jest multiinstrumentalista i lider słynnej kiedyś kapeli – Stanisław Witkowski.
„Dansing” – płytowy debiut Tęgich Chłopów, to niezwykła mieszanka żywiołowości, entuzjazmu, prostoty formy oraz szczerości wypowiedzi. Zespół inspirował się muzyką Kielecczyzny, jej melodyką, rozległą gamą barw i brzmień. „Dansing” to muzyka odnaleziona w tradycji, lecz na wskroś aktualna - żywiołowa i nasycona emocjami taneczna nuta grana przez współczesną młodzież.

-----------------------------------------------------------------------

 

godz. 17.00

sala teatralna Impartu

Bilety: 60/90 zł
Bilet umożliwia wejście na koncerty w sali teatralnej, kameralnej oraz w klubie Autograf.

 

ZBIGNIEW LEWANDOWSKI & BARTOSZ PERNAL BIG BAND

feat. Piotr Baron

Salute to Buddy Rich


Zbigniew Lewandowski – dr
Piotr Szwec, Jan Kantner
– as, ss
Tomasz Pruchnicki, Karolina Pernal
– ts
Adam Bławicki
– bar
Marek Kubiszyn, Tomasz Orłowski, Jan Chojnacki, Maurycy Wójciński
– tpt
Bartosz Pernal, Marcin Wołowiec, Rafał Pajor, Dawid Khlas
– tb
Paweł Kukuła
– p
gościnnie:
Piotr Baron
- ts, ss
Jakub Olejnik
- bg, db

 

Specjalny program poświęcony genialnemu perkusiście Buddiemu Richowi, przygotowany przez jego wielkiego fana Zbigniewa Lewandowskiego. Levandek zafascynował się Richem dokładnie 40 lat temu na 14. Jazzie nad Odrą. W projekt zaangażowany jest zespół Bartosz Pernal Big-Band, złożony z młodych, kreatywnych wrocławskich muzyków. Gościem specjalnym będzie przyjaciel Levandka, wybitny jazzowy saksofonista, Piotr Baron. Na program składają się w większości oryginalne aranże orkiestry Buddiego Richa w autorskich opracowaniach i twórczej interpretacji.  

– Koncert jest dla mnie pewnym podsumowaniem artystycznej kariery muzyka jazzowego. 45 lat za bębnami, w bardzo różnych muzycznych sytuacjach, muzyce jazzowej, tanecznej, teatralnej, filmowej, pop, rock, blues. Pomimo tego, że w tym czasie pojawiali się jeszcze inni wspaniali perkusiści, których podziwiałem, Buddy Rich niezmiennie jest moim największym Mistrzem –
mówi Zbigniew Lewandowski. Niedzielny koncert zainauguruje obchody Światowego Dnia Jazzu Polskiego.

* * *

 

TRIBUTE TO AKWARIUM – PIOTR WOJTASIK

Piotr Wojtasik - trąbka

Leszek Możdżer – instrumenty klawiszowe

Dominik Wania - fortepian

Marek Kądziela - gitara

Jakub Miarczyński – perkusjonalia

Viktor Toth - saksofon

Marcin Kaletka - saksofon

Sebastian Sołdrzyński – trąbka

Igor Pietraszewski - shakuhachi, tin whistle, bean flute (pungi)

Dariusz Oleszkiewicz – kontrabas, gitara basowa, Eric Allen – perkusja


Powstanie suity „Tribute to Akwarium” zostało dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. Projekt swoją premierę miał w 2016 roku w ramach Festiwalu Warsaw Summer Jazz Days, drugi raz został wykonany w ramach 32. Głogowskich Spotkań Jazzowych. Został bardzo pozytywnie przyjęty przez publiczność oraz krytyków muzycznych.
"Tribute to Akwarium" to suita jazzowa skomponowana w 2016 roku przez jednego z najwybitniejszych polskich jazzmanów - Piotra Wojtasika. To muzyczny hołd dla pierwszego klubu jazzowego w Warszawie, klubu Akwarium rozpoznawalnego w Europie i na świecie, funkcjonującego od lat 70-tych do 2000 roku. Klub Akwarium na stałe wpisał się w jazzową mapę świata.
Piotr Wojtasik zaprosił do projektu wybitnych muzyków z Polski i z za granicy, a także utalentowanych przedstawicieli młodego pokolenia.
Zapraszamy do odwiedzenia strony Artysty na portalu społecznościowym Facebook: www.facebook.com/piotrwojtasikmusic
Piotr Wojtasik jest jednym z najważniejszych muzyków polskiej sceny jazzowej. Wirtuoz trąbki, genialny improwizator i kompozytor przemawia własnym, niepowtarzalnym, muzycznym językiem. Jest uznanym pedagogiem, prowadzi liczne warsztaty, otrzymał m.in. nagrody: Fryderyka, Jazzowego Oscara, a także Mateusza Trójki.
Leszek Możdżer – jest jednym z najwybitniejszych polskich muzyków jazzowych. To pianista światowej klasy, odważny eksplorator i oryginalny twórca, wyróżniający się własnym językiem muzycznym. Do chwili obecnej nagrał ponad 100 albumów, w tym wiele pod własnym nazwiskiem.
Sebastian Sołdrzyński – ukończył Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach pod kierunkiem Piotra Wojtasika. Miał przyjemność współpracować z takimi artystami jak: Ray Charles, Herbie Hancock, Patti Austin, Kurt Elling, Eric Marienthal, Bob Mintzer, Rodger Fox. Występował w wielu miejscach na świecie od Carnegie Hall w Nowym Jorku po nagrania w Capitol Studios w Hollywood.
Dominik Wania – pianista, muzyk sesyjny, pedagog. Zdobywca dwóch Fryderyków, współpracownik wielu znakomitych muzyków tj. Tomasz Stańko czy Marcus Miller. Podczas studiów w NEC był członkiem jednego z prestiżowych Honors Ensembles. Jest czynnym muzykiem sesyjnym. Współpracuje i występuje ze znakomitościami polskiej i zagranicznej sceny jazzowej.
Marek Kądziela –  gitarzysta jazzowy, kompozytor i improwizator młodego pokolenia. Wykształcony w duńskiejThe Carl Nielsen Academy of Music Odense w Danii od kilku lat z powodzeniem realizuje międzynarodowe projekty muzyczne. Uznaniem tak publiczności jak i międzynarodowej krytyki cieszą się jego zespoły „International Jazz Quintet” „Off-Quar-Tet” „Hunger Pangs” oraz „Kran”.
Jakub Miarczyński – student wrocławskiej akademii muzycznej im. Karola Lipińskiego, muzyk, perkusista, improwizator grający głównie w zespołach wykonujących szeroko pojętą muzykę jazzową, udzielający się sesyjnie, mający epizody w teatrze i kinie, nie tylko jako instrumentalista lub kompozytor, ale również jako aktor, przykładowo w Teatrze Starym w Krakowie czy wuppertalskim. Współpracował między innymi z Ravim Coltrane'm, Ralphem Alessim, Markiem Heliasem, Mattem Mitchellem, Grzegorzem Nagórskim. Finalista i laureat wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów. Posiadacz certyfikatu nowojorskiej School for Improvisational Music.
Viktor Tóth (Węgry) - jest jedną z najbardziej wszechstronnych postaci węgierskiego jazzu. Poprzez swoją muzykę Tóth wyraża siebie jako hałaśliwy wirtuoz post-bop (np. w Toth Viktor Tercett), ale również jako duchowy przewodnik, jak to robi w zespole Arura Trio. Tak wypowiadała się o nim prasa recenzując jego album z 2007 roku „Climbing with Mountains”, który tym samym został ogłoszony najlepszym albumem tego roku. Jego najnowsza płyta „The Present” zdobyła nagrodę dla najlepszej płyty roku 2014.
Marcin Kaletka – urodzony w 1986 roku, saksofonista tenorowy – absolwent instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach oraz Frost School of Music, University of Miami, USA. Od 2014 r. wykładowca na Akademii Muzycznej w Katowicach. Zdobywca wielu nagród na festiwalach oraz konkursach jazzowych w kraju i za granicą. Na swoim koncie ma również nagranie trzech albumów jazzowych z zespołem Wierba Schmidt Quintet.
Igor Pietraszewski zgłębia muzykę poprzez praktyki zen, praktyki medytacyjne na flecie shakuhachi. Studiował grę na tym instrumencie u Ryudo Takahashi w japońskim Yamagata. Wziął udział w nagraniach ponad dwudziestu płyt oraz licznych rejestracjach muzyki filmowej i teatralnej. Współpracował z tak wybitnymi artystami, jak Jon Faddis, Al Porcino, Jose Feliciano, Keely Smith, Wayne Bartlett, Freddie Cole, Bennie Bailey, Bill Prince, Piotr Wojtasik, Leszek Możdżer, Wojciech Karolak, Tomasz Szukalski.
Dariusz Oleszkiewicz – urodzony we Wrocławiu, polski kontrabasista jazzowy. Jako nastolatek grywał w zespołach rockowych i bluesowych. Jego pierwszym instrumentem był fortepian, następnie gitara basowa. W 1983 roku na Jazz Juniors w Krakowie uzyskał pierwszą nagrodę za kompozycję jazzową i drugą w kategorii jazz combo. W roku następnym do współpracy zaprosił go Jan Ptaszyn Wróblewski. W 1988 wyjechał do Los Angeles, gdzie otrzymał stypendium i rozpoczął studia. Obecnie jest członkiem Wydziału Jazzu na Uniwersytecie Kalifornijskim w Irvine. W Stanach Zjednoczonych znany pod pseudonimem Oles, brał udział w realizacji blisko 100 albumów muzycznych. W 2003 nominowany do Fryderyka w kategorii Jazzowy Muzyk Roku.
Eric Allen (USA) – perkusista jazzowy. Rodowity Nowojorczyk, studiował sztukę wykonywania jazzu i teorię muzyki w Lee Oddis Bass III przy Duke Ellington School For The Performing Arts w Waszyngtonie. Uczył się w klasie z tak wybitnymi kolegami jak: trębacz Wallace Roney czy basista Clarence Seay. Gdy grał w miejscowym klubie Blues Alley w D.C. odkrył go wielki jazzman Illinois Jacquet. Dzięki rekomendacji IIIinoisa Eric zagrał z wielkim jazzmanem Lionelem Hamptonem. Następnie swoją ścieżkę muzyczną połączył z takimi gwiazdami jak: Slam Steward, Archie Shepp, Jon Hendricks, Wallace Roney i innymi. Występował na wielu scenach świata m.in. w Nowym Jorku, Lagos, Nigerii, Rzymie, Madrycie, Montreux, Barcelonie, Warszawie, Gdyni, Mediolanie, Tokio, Genewie, Zurichu, Paryżu, Marysylii, Lyonie, Sztokholmie, Salzburgu, Wiedniu, Valettcie, Malcie.

* * *

ZBIGNIEW NAMYSŁOWSKI QUINTET I POLISH JAZZ – YES!

Zbigniew Namysłowski -
saksofon altowy, sopranowy i sopraninowy
Jacek Namysłowski - tb
Sławek Jaskułke - p
Andrzej Święs - db
Grzegorz Grzyb - dr

Zbigniew Namysłowski (1939) to pierwszoplanowa postać polskiego jazzu. W znakomitej serii płytowej Polish Jazz (pomysł redaktora Andrzeja Karpińskiego, Polskie Nagrania), po długiej przerwie, ukazał się album z numerem 77 ze znamiennym tytułem, który można uznać za symbol i manifest: POLISH JAZZ – YES!  To jednocześnie urodzinowy album Zbyszka Namysłowskiego. Nikomu innemu zaszczyt wznowienia kultowej serii nie mógłby przypaść w udziale. W każdym dźwięku jego saksofonu słyszymy polski jazz, choć piekielnie amerykański - czarny. Zawsze ciągnęło się za nami hasło „Polish jazz”. Graliśmy własny repertuar, nie standardy, w tym głównie moje kompozycje. Tym samym narzucaliśmy pewien styl. Byliśmy dzięki temu rozpoznawalni. Nikt w ten sposób nie grał – mówi Namysłowski.

Niedziela, 30 kwietnia, ustanowiona przez UNESCO Światowym Dniem Jazzu, będzie celebrowana nad Odrą nieco przewrotnie jako Światowy Dzień Jazzu Polskiego, a jej mottem będzie tytuł płyty Zbigniewa Namysłowskiego: POLISH JAZZ – YES!

* * *

 

CRACOW JAZZ COLLECTIVE

Skład zespołu:
Cyprian Baszyński - trumpet
Dominik Mietła - trumpet
Marcin Ślusarczyk - alto saxophone
Sławomir Pezda - tenor saxophone
Bartłomiej Prucnal - baritone saxophone
Mateusz Gawęda - piano, compositions
Alan Wykpisz - double bass
Dawid Fortuna - drums

 

Zakorzeniona w jazzie lat 60. muzyka oktetu jest inspirowana muzycznymi poszukiwaniami Johna Coltrane’a, Charlesa Mingusa, Ornette’a Colemana, Krzysztofa Komedy oraz Andrzeja Trzaskowskiego. Poza jazzowymi inspiracjami duży wpływ na zespół miała twórczość takich kompozytorów jak Igor Strawiński czy Wojciech Kilar. Repertuar kolektywu stanowią kompozycje Mateusza Gawędy – trzy dramaty jazzowe, połączone w jedną całość. Grupa powstała w Krakowie, gdzie muzycy spotykali się w legendarnym Jądrze Jazzu, co zaowocowało przyjaźnią zarówno na tle muzycznym, jak i personalnym. Członkowie zespołu współpracują ze sobą na co dzień w wielu formacjach (m.in. NSI Quartet, New Bone, PeGaPoFo), a podobne postrzeganie muzyki daje niesamowitą przyjemność z grania, co mocno przekłada się na odbiór słuchaczy.

* * *

 

godz.18.00

sala kameralna Impartu

wstęp wolny

 

LAUREAT GRAND PRIX - INDYWIDUALNOŚĆ JAZZOWA 2017

* * *

 

KUBA STANKIEWICZ: ECHOES OF HEROES - MUSIC OF HENRY MANCINI

Kuba Stankiewicz – p
Gaetano Partipilo  – as, ss
Giuseppe Bassi  – bass
Sebastian Frankiewicz – dr

Muzyka Henry Manciniego, choć doskonale znana, nie była wcześniej reinterpretowana. Podjął się tego polsko–włoski kwartet złożony z muzyków, którzy w swojej karierze grywali z największymi tuzami światowego jazzu.

Henry Mancini jest uważany za muzycznego spadkobiercę Victora Younga – w hołdzie  temu „polsko -amerykańskiemu” wybitnemu kompozytorowi nagrał z orkiestrą płytę Tribute to Victor Young. Ten rodowód muzyka to jeden z powodów dla których Kuba Stankiewicz, po swoim poprzednim  projekcie The Music of Victor Young, przedstawi reinterpretacje utworów Manciniego z kultowego filmu Różowa Pantera, którego chwytliwy, główny motyw muzyczny rozpoznawalny jest na całym świecie.

* * *

 

MAGDA ZAWARTKO / GRZEGORZ PIASECKI

Leć głosie
Magdalena Zawartko – głos
Grzegorz Piasecki – db
Piotr Damasiewicz – tpt
Tomasz Wendt – sax
Robert Jarmużek – p
Wojciech Buliński – dr
Kaja Karczmarczyk, Wiktoria Łukowicz, Marta Choryza - chórki


Czynnikiem, który skłonił Magdalenę Zawartko i Grzegorza Piaseckiego do rozpoczęcia pracy nad projektem ”Leć głosie" było zaproszenie do udziału w projekcie Laboratorium Muzyki - “We Are From Here” pod kierownictwem muzycznym Włodka Pawlika i Adama Klocka w ramach Festiwalu FAMA 2012. W ramach tego projektu Magdalena Zawartko ze swoim kwintetem przygotowała aranżację piosenki "Leć głosie po rosie" na kanwie kompozycji Karola Szymanowskiego. W ich wykonaniu pojawiły się również utwory E. Griega, czy S. Rachmaninowa. Pomysł połączenia melodii ludowych i tematów klasycznych z jazzem, spojonych akcentami etnicznymi, stał się pretekstem do powstania płyty „Leć głosie”.

* * *

 godz. 19.00

Klub Autograf, ul. Mazowiecka 17

wstęp wolny

 

MAURYCY WÓJCIŃSKI SEXTET

Maurycy Wójciński - trąbka
Tomasz Wendt – saksofony
Tomasz Pruchnicki – saksofony
Robert Jarmużek – fortepian
Grzegorz Piasecki – kontrabas
Przemysław Jarosz – perkusja

 

Jest to jeden z pierwszych autorskich projektów trębacza Maurycego Wójcińskiego - absolwenta wrocławskiej Akademii Muzycznej. Do udziału w tym przedsięwzięciu zaproszeni zostali dobrze znani wrocławskiej publiczności muzycy, którzy współpracowali ze sobą wielokrotnie w najrozmaitszych składach. Każdy z nich ma na koncie znaczące osiągnięcia takie jak nagrody i wyróżnienia konkursowe, nagrania płytowe oraz współpracę z czołówką polskiej sceny jazzowej.
Repertuar składa się z kompozycji i aranżacji lidera oraz członków zespołu, a punktem wyjścia dla stylistycznej koncepcji grania jest współczesny jazz akustyczny, w którym odczuwalne są inspiracje muzyką klasyczną, ludową i awangardową.

* * *

FILIP MIGUŁA TRIO


Filip Miguła - p
Radek Łukaszewicz - db
Dawid Opaliński - d


Oto najnowszy, powstały w 2016 r. projekt wrocławskiego pianisty Filipa Miguły. Obok lidera zespół współtworzą studenci wrocławskiej Akademii Muzycznej (Radosław Łukaszewicz – db, Dawid Opaliński – d). Na koncertach trio prezentuje głównie własne kompozycje, w których jednak doszukać się można inspiracji twórczością artystów takich, jak Brad Mehldau, czy Tigran Hamasyan. Członkowie tria aktywnie uczestniczą w życiu wrocławskiej i nie tylko wrocławskiej sceny jazzowej, współtworząc zespoły takie jak m.in. Adam Bławicki Quintet, P.E. Quartet, USG trio.
* * *

 

PRZEMEK DYAKOWSKI: TAKE IT EASY

 
Przemek Dyakowski
- sax
Joanna Knitter -
wokal
Artur Jurek
– p
Dominik Bukowski
- wibrafon
Janusz „Macek” Mackiewicz
– db
Tomasz Sowiński
- sax
gość specjalny Wojciech Staroniewicz - sax
    

TAKE IT EASY to grupa grająca w stylistyce swingu. Tworzą ją: weteran polskiego jazzu, saksofonista  Przemek Dyakowski oraz młodzi, wybitnie utalentowani trójmiejscy jazzmani. Do udziału w koncertach, jako gość specjalny, zapraszany jest znany saksofonista Wojciech Staroniewicz. Zespół występował w wielu polskich klubach: warszawskim Tygmoncie, sopockich – Kawiaretonie i Sfinksie, gdyńskim Uchu a także na festiwalach: Jazz w Lesie w Sulęczynie, Gdańskie Noce Jazzowe, Złota Tarka w Iławie, Zakopiańska Wiosna Jazzowa, Sopot Molo Jazz Festival, Skok Jazz Sopot, Komeda Jazz Festiwal w Słupsku, Jazz w Muzeum (Ostrów Wielkopolski), Festiwal Jazz o Zmierzchu (Olsztyn), Festiwal Jazzu Tradycyjnego (Rybnik), support dla Roda Stewarta w Stoczni Gdańskiej, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych (Gdynia).
W 2005 r. w sopockim Kawiaretonie zespół nagrał płytę, na którą składają się powszechnie znane i lubiane standardy jazzowe. Krążek ten został dołączony do numeru miesięcznika Jazz Forum i zyskał bardzo przychylne recenzje. Najnowszy album Przemka Dyakowskiego „Take it Easy IV” - SWING! Został nagrany live w Radiu Gdańsk i wydany w 2016 roku.

* * *

 

Bilety: 60/90 zł
Bilet umożliwia wejście na koncerty w Sali Teatralnej, Kameralnej oraz w Klubie Autograf.

_________________________________________________________

Bilety VIP dostępne wyłącznie w kasie Impartu, ul.Mazowiecka 17,

tel. 71 341 94 32 lub 71 71 27 100, rezerwacje@impart.art.pl
Bilet VIP obejmuje:
• Cena brutto: 300 zł/os
• Komfortowe miejsce siedzące – najlepsze pod względem akustyki miejsce w sali
• Strefa VIP dostępna na godzinę przed rozpoczęciem koncertów  w trakcie przerw oraz godzinę po zakończeniu koncertu  w sali teatralnej.
• Catering z profesjonalną obsługą oraz bezpłatnymi napojami alkoholowymi  i bezalkoholowymi dostępny podczas całego pobytu w strefie VIP
• Zestaw upominków festiwalowych:  koszulka, torba, smycz.
• Limitowana wersja albumu : „ Jazz nad Odrą 1964-2016” – wydanie anglojęzyczne.

Karnety na 53. Jazz nad Odrą w cenie 449 zł/os ( I miejsca)   obejmują wszystkie koncerty odbywające się na sali teatralnej w dniach 26.04-29.04  oraz Światowy Dzień Jazzu Polskiego w dniu 30.04.

----------------------------------------------------------------------------------

*

GIEŁDA PŁYT I WYDAWNICTW MUZYCZNYCH / JAZZ NAD ODRĄ
30 kwietnia, od godz. 12.00 do ostatniego koncertowego dźwięku
Impart, Mazowiecka 17
wstęp wolny

Jesteś fanem jazzu i kolekcjonujesz winyle, płyty CD lub kasety? Poszukujesz muzycznych nowości, a może po prostu chciałbyś porozmawiać o muzyce w przyjaznej atmosferze? 30 kwietnia, podczas Światowego Dnia Jazzu Polskiego, zapraszamy wszystkich miłośników dobrej muzyki na giełdę płyt i wydawnictw muzycznych w ramach 53. edycji festiwalu Jazz nad Odrą.
Giełda będzie doskonałą okazją, by uzupełnić swoją kolekcję płyt, poznać muzyczne i wydawnicze nowości, powymieniać się krążkami, czy spotkać się i porozmawiać w miłym towarzystwie. Atmosfera z pewnością będzie gorąca.
Tegoroczna giełda obfitować będzie w mnóstwo nowości, ciekawych i unikatowych wydawnictw. Będzie działał także festiwalowy boutique De’Moliki z gadżetami oraz płytami i wydawnictwami artystów występujących (nie tylko) na Jazzie nad Odrą. Swoje muzyczne książki wystawi Wydawnictwo C2, a Wrocławska Galeria Polskiego Plakatu zaprezentuje genialne postery ze swojej kolekcji. Wstęp na Giełdę jest wolny.
Rezerwacja stoisk
Zapraszamy wydawców, sklepy płytowe, kolekcjonerów płyt winylowych, kaset, płyt CD i DVD oraz innych nośników z muzyką, a także książek, plakatów, gadżetów i akcesoriów do zgłoszeń i rezerwacji stoisk.
Rezerwacja stoisk & info: Kuba Zasada, tel. 608 087 675,

mail: jakubbbb1@tlen.pl
Organizatorzy: Biuro Wrocław 2016,  Sklep Muzyczny De’Molika, Dolnośląska Giełda Fonograficzna

- POLECAMY RÓWNIEŻ -
LENINGRAD
LENINGRAD
spektakl Teatru Piosenki
KUP BILET ONLINE
Data: 13-12-2017 | Godzina: 19.00
Miejsce: Impart, sala kameralna
Bilety: 40 zł, 35 zł
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
LENINGRAD
LENINGRAD
spektakl Teatru Piosenki
KUP BILET ONLINE
Data: 14-12-2017 | Godzina: 19.00
Miejsce: Impart, sala kameralna
Bilety: 40 zł, 35 zł
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Stanisława Celińska Atramentowa
STANISŁAWA CELIŃSKA ATRAMENTOWA
ATRAMENTOWA - najnowsza płyta Artystki ponownie w Imparcie
KUP BILET ONLINE
Data: 16-12-2017 | Godzina: 18.00
Miejsce: Impart, sala teatralna
Bilety: 90, 80, 70 zł.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

– KONTAKT – PYTANIE?
ZADZWON, NAPISZ… –

Nasze kasy otwarte będą za:

tel. 71 71 27 100 | 71 341 94 32
rezerwacje@impart.art.pl
SPRAWDŻ GDZIE KUPISZ NAJBLIŻEJ BILET

- IMPART TV-

  • Prometeusz
  • II Międzynarodowy Festiwal Teatrów Dla Dzieci
  • WROsound - zapowiedź 6 edycji
  • BREAKING MUSE: 50th Jazz nad Odrą Festival
  • 50. Jazz nad Odrą Festival - trailer
  • 50. Jazz nad Odrą Festival - spot
  • Wrocławski Sound - relacja
  • Wrocławski Sound
  • JubiFest teatru Te-O-Ka
  • Międzynarodowy Festiwal Teatrów dla Dzieci
  • Michał Znaniecki o projekcie
  • Wokół Impartu
  • Prometeusz na Festiwalu Tańca Scena Otwarta w Tarnowie
  • Jazz i Odra
  • Halo echo
  • 49. Jazz nad Odrą Festival
  • Baśń o grającym Imbryku
  • Prometeusz - premiera
  • Niebezpieczna gra
OBEJRZYJ

- NIEZBĘDNIK
KULTURALNY -

Pobierz plik PDF na listopad 2017
POBIERZ
DO GÓRY
TELEWIZJA RNS
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.Zamknij [X]